BlogPsychologicznie, kobieco

Najczęstsze postanowienie noworoczne – jak je wreszcie zrealizować?

Od 9 stycznia 2018 brak komentarzy

Jak to jest, że co roku stawiamy sobie te same cele. Jak to jest możliwe, że rok temu miałaś takie same postanowienia?

Nowy Rok i Sylwester zachęca nas do stawiania sobie nowych celów. Myślimy, że czeka nas nowy, lepszy rok i pełni chęci i entuzjazmu stawiamy sobie nowe cele.

Nie mija jednak tydzień a po postanowieniach nie pozostaje nawet ślad. Wpadamy w codzienność, entuzjazm opada, impreza się kończy i nasze postanowienia również.  I tak rok, za rokiem stawiamy cele, których nigdy nie realizujemy.

Jak to zmienić?

Istnieje wiele sposobów na to, aby wreszcie zacząć realizować swoje postanowienia, myśleć o nich poważnie ale też w łatwy sposób dążyć do celu. Łatwy to znaczy idealny dla mnie czy dla Ciebie. Bo to Ty znasz siebie najlepiej i wiesz, co zadziała u Ciebie, a co nie ma szansy na powodzenie.

Najczęstszym postanowieniem noworocznym jest – schudnę. Od nowego roku zaczynam ćwiczyć, wykupuję karnet na siłownię i zmieniam dietę. Na siłownię zazwyczaj nigdy nie trafiamy a dieta i jej zmiana wydaje się być bez sensu, no bo przecież raz się żyje no i nie jest tak źle i w efekcie nic się nie zmienia.

Jak to zmienić i wreszcie zadbać o siebie?

 

No właśnie – zadbać – to słowo będziesz dziś kluczowe…

  1. Przestań się katować, zacznij traktować siebie z miłością

Dieta kojarzy nam się z ograniczeniami, wyrzeczeniami i stresem. Takie postanowienie nie ma sensu bo już na wstępie nas zniechęca i sprawia, że zaczynamy się stresować. A życie ma być piękne i przyjemne, pamiętasz? Dlatego wyrzuć ze swojej głowy wszelkie zakazy, liczenie kalorii i wieczną mękę. Postaw na produkty, które sprawią, że czujesz się lepiej, wybieraj te, których potrzebujesz, które wiesz, że dodadzą Ci energii, poprawią kondycję włosów i skóry. Po prostu zacznij myśleć o sobie jak najlepiej i zacznij dawać sobie wszystko to, co najlepsze. Nie przez tydzień, miesiąc czy dwa trwania diety. Po prostu zmień swoje codzienne nawyki i bądź dla siebie dobra.

  1. Wprowadź na stałe dobre zmiany

Uwielbiasz słodycze? Wiesz, że od nich tyjesz, czujesz się źle, fatalnie wpływają na Twój organizm i zdrowie? Zamień je na pyszne i zdrowe daktyle czy inne suszone owoce. Ważne, aby były dobrej jakości i nie słodzone cukrem. Uwierz mi, że się można od nich uzależnić. Są słodkie, smakują jak karmel, a gdy zjesz ich dosłownie kilka każdego dnia, to zapomniesz o innych słodkościach.

  1. Bądź systematyczna

A wreszcie zmiany wejdą w nawyk. Wystarczy, że przez kilka dni będziesz pamiętała o nowych, lepszych zasadach a po kilku tygodniach będziesz sięgać automatycznie po zdrowe przekąski, wodę czy herbatkę oczyszczającą z toksyn. Zarówno woda jak i herbatka są ogromnie ważne w procesie dbania o siebie i oczyszczania. Bo nie chodzi wcale o wielkie daty i wielkie zmiany. Chodzi o małe zmiany, małymi krokami, bez bólu i męczarni do zdrowia i szczęśliwego życia.

  1. Rób to, co kochasz.

No więc zapisałaś się na siłownię ale na samą myśl o niej masz dreszcze? Codziennie obiecujesz sobie, że pójdziesz, że poćwiczysz ale nic z tego nie wychodzi?

Dzieje się tak najczęściej dlatego, że robisz coś, co inni robią, a Ty wcale nie masz na to ochoty. Wydaje Ci się, że jak wykupisz karnet, zapłacisz za wejścia, to na pewno zmusisz się do tego, aby tam pójść. Ale czy zmuszanie się do czegokolwiek jest czymś pozytywnym, fajnym i przyjemnym?

Wybierz coś, co sprawia Ci przyjemność, co kochasz robić. Przecież poza siłownią jest cała masa aktywności takich jak: taniec, pływanie, aerobik, bieganie czy nordic walking. Osobiście uwielbiam taniec ale też bieganie, bo wtedy mogę słuchać ciekawych podcastów i połączyć przyjemne z pożytecznym.

  1. Bądź cierpliwa

Czy widziałaś kiedykolwiek, aby za jednym wejściem na siłownię na 8 godzin ktokolwiek wyszedł umięśniony i wyszczuplony? No właśnie. Na wszystko potrzeba czasu i systematyczności. Codzienna praca, systematyczna praca oraz dobrze wykonana praca, na pewno przyniesie efekty.

Jeśli potrzebujesz dodatkowej motywacji, to możesz zainstalować w swoim telefonie krokomierz. Będziesz zdumiona ile pokonujesz kilometrów każdego dnia. Możesz też zacząć planować większe odległości i z radością obserwować swoje wyniki. Ja w swojej pracy jako Osobista Stylistka potrafię zrobić nawet kilkanaście kilometrów dziennie!

Trzymam za Ciebie kciuki!

Justyna Krawczyk

Style Coach