-Czas czytania: 4 minuty-
Czy wygląd i wizerunek Twoich pracowników jest zgodny z marką i wizerunkiem Twojej firmy?
W tym artykule chcę pokazać znaczenie zarządzania wizerunkiem pracowników w realizacji wizji i celów firmy lub przedsiębiorstwa. Prawda jest taka, że niezależnie od produktu lub usługi, którą oferujesz, Twoi pracownicy pozostają najbardziej wpływową reprezentacją Twojej marki. Jeśli Twoi pracownicy wyglądają i zachowują się w określony sposób, szczególnie przed klientami bezpośrednio lub pośrednio, już komunikuje to, kim jesteś jako firma. Ich wygląd, zachowanie i komunikacja z pewnością będą miały wpływ na markę, wizję i cele Twojej firmy.
Odrębność i specyfika jest jedną z najważniejszych cech każdego przedsiębiorstwa. Posiadanie silnej i ugruntowanej marki daje znaczącą przewagę wśród konkurencji. Marka Twojej firmy jest gwarancją dla klientów i mówi im, czego mogą oczekiwać od oferowanych przez Ciebie produktów i usług.
Spis treści:
Co wpływa na kreowanie wizerunku Twojej marki czy firmy?
Czy to jak wyglądamy w pracy jest ważne?
Czy warto inwestować w szkolenia wizerunkowe dla pracowników?
Czego Twoi pracownicy nauczą się podczas takiego szkolenia?
Kto na tym korzysta i dlaczego?
Jakiego trenera warto wybrać do przeprowadzenia szkolenia z zasad wizerunku?
Co wpływa na kreowanie wizerunku Twojej marki czy firmy?
Jest wiele elementów, które budują wizerunek marki, firmy czy dużej korporacji. Ważne jest to, aby zrozumieć, że każdy z tych elementów jest ważny i żadnego nie należy pomijać:
- Jasność celu – pomaga to Twoim klientom jasno zidentyfikować i zrozumieć, o co chodzi w Twojej firmie i kim jesteś jako firma.
- Spójność przekazu – budowanie marki Twojej firmy musi polegać na spójnej komunikacji wizji i celów firmy na wszystkie sposoby.
- Połączenie osobiste – budowanie marki swojej firmy w oparciu o więź emocjonalną lub osobistą relację z klientami może zdobyć ich lojalność.
- Widoczność – ważne jest to, aby marka Twojej firmy znajdowała odzwierciedlenie we wszystkim, co widzą Twoi klienci – od logo, materiałów promocyjnych po ludzi, którzy pracują dla Twojej firmy w tym również to, jak są ubrani.
- Autentyczność – Twoja marka musi być autentyczna i unikalna w stosunku do wartości i zasad Twojej firmy, ponieważ to ona potwierdza Twój autorytet i wiedzę specjalistyczną w Twojej branży.
Czy to jak wyglądamy w pracy jest ważne?
Kiedy ludzie przychodzą na rozmowę kwalifikacyjną, większość pracodawców traktuje wiedzę, przygotowanie, doświadczenie, wizerunek i wygląd jako kryteria decydujące o wyborze kolejnego pracownika. Wizerunek, wygląd, sposób ubrania jest również szalenie ważny i może decydować o końcowym wyborze. Można to także zaobserwować podczas interakcji klientów z Twoimi pracownikami. Klienci lub potencjalni klienci oceniają czy mogą zaufać temu, co mówi Twoja marka poprzez wizualną reprezentację odzwierciedlaną przez Twoich pracowników. Nie opierają się tylko na wiedzy i doświadczeniu ale również na elementach wizerunku zewnętrznego.
Moje wieloletnie doświadczenie w pracy korporacyjnej na wysokich stanowiskach tylko potwierdza to, że wizerunek jest szalenie ważny. Podczas rozmów rekrutacyjnych poszukując kompetentnych pracowników do zespołu, brałam pod uwagę nie tylko kompetencje ale też wizerunek zewnętrzny. Zrealizowałam również projekt „Dress code w biznesie”, który jednoznacznie ukierunkował moje działania w momencie gdy rozstawałam się z karierą korporacyjną i kreowałam własną markę. Postawiłam na Style Coaching (stylistka + trener rozwoju osobistego w jednym) jak również na szkolenia wizerunkowe dla biznesu, które cieszą się doskonałą opinią.
Czy warto inwestować w szkolenia wizerunkowe dla pracowników?
Firmy muszą inwestować w szkolenia z zakresu zarządzania wizerunkiem, aby zapewnić rozwój swoich pracowników. Cała strategia budowania marki jest daremna jeśli faktyczni ludzie, którzy dla Ciebie pracują nie potrafią przekazać tego, co naprawdę reprezentuje Twoja marka. A może to zakłócić również ich wizerunek zewnętrzny.
Zespół, który zarządza zasobami ludzkimi musi wziąć pod uwagę sposób w jaki ich pracownicy ubierają się, zachowują lub wchodzą w interakcje z innymi, gdy przebywają w siedzibie firmy lub na zewnątrz reprezentując firmę. Nie tylko wizerunek i wygląd wpływają na reprezentację Twoich pracowników na zewnątrz, ale także wpływają na ich sukces w pracy. Sposób, w jaki noszą ubrania i włosy, higiena osobista, mowa ciała i etykieta, to ważne czynniki wpływające na efektywność pracownika w pracy, wpływające na jego relacje ze współpracownikami i obsługę klientów.
Czego Twoi pracownicy nauczą się podczas takiego szkolenia?
Twoi pracownicy muszą zostać odpowiednio przeszkoleni w zakresie zarządzania wizerunkiem i muszą znać elementy wyglądu, aby lepiej radzili sobie w pracy i skutecznie reprezentowali markę Twojej firmy, a są to:
- Spójność wizerunku z wartościami firmy
- Zasady ubioru mające na celu zrównoważenie proporcji osobistego stylu i stylu marki
- Organizacja garderoby oparta również na dress codzie marki
- Komfort i dopasowanie do wymagań firmy (fryzura, makijaż, akcesoria)
- Kolory i fasony pasujące do danej osoby, ale też spójne z wartościami firmy
Zapoznaj się z propozycją mojego szkolenia wizerunkowego i ustalmy termin, który będzie dogodny dla wszystkich.
Kto na tym korzysta i dlaczego?
Kiedy pracownicy przechodzą szkolenie z zakresu zarządzania wizerunkiem, stają się bardziej zaangażowani w pracę i mają większą motywację do wykonywania swoich zadań. Zwiększa się ich poczucie własnej wartości i poprawia to nie tylko nawyki pracy, ale obejmuje także życie poza biurem.
Uwielbiam podkreślać podczas szkoleń biznesowych, które prowadzę fakt, że jest to coś, co mogą wykorzystać w swoim życiu zawodowym, ale również w życiu prywatnym. Bo wiedza na temat swojej sylwetki, typu kolorystycznego czy stylu, to wiedza dzięki której zaczynamy czuć się lepiej, dokonujemy właściwych wyborów zakupowych, dzięki którym wyglądamy i czujemy się świetnie. Przekłada się więc to nie tylko na biznes, ale też na życie prywatne.
Kiedy firmy inwestują w rozwój osobisty i zawodowy swoich pracowników, ich zaangażowanie wzrasta, co z kolei zapewnia znaczny rozwój ich firm. Większość firm oferuje szkolenia podnoszące umiejętności w celu rozwoju pracowników, ale powszechnie pomija się istotną rolę szkoleń z zakresu zarządzania wizerunkiem, które mogą wzbogacić ogólny wizerunek pracowników i markę.
Jakiego trenera warto wybrać do przeprowadzenia szkolenia z zasad wizerunku?
Jestem pierwszą w Polsce licencjonowaną Style Coach z międzynarodowym certyfikatem Style Coaching Institute w Londynie. Ukończyłam szkolenie z wyróżnieniem potwierdzając swoje najwyższe kwalifikacje dotyczące pracy stylistki w połączeniu z trenerem rozwoju osobistego w jednym. Zaufały mi między innymi firmy takie jak: Dr Irena Eris, KappAhl, Pretty One czy Tarket. Możesz zaufać również i Ty.
Z przyjemnością nauczę Twoich pracowników jak skoordynować wygląd, który będzie doskonały i odpowiedni do pracy jak i w życiu prywatnym. W razie potrzeby przeprowadzę również konsultacje indywidualne, wybiorę się na zakupy lub też uporządkuję szafę Twoich pracowników tak, aby mogli z łatwością każdego dnia cieszyć się swoim wizerunkiem, ale również godnie reprezentować Twoją firmę.
Zapraszam do współpracy,
Justyna Krawczyk
Style Coach
Zdjęcia: Anna Fauzer